The One I Can't Live Without - Chapter 2

Datum: 2012-02-27 Tid: 17:05:00 Kategori: The One I Can't Live Without

- Är det något du vill, mamma? Frågar jag.
- Jo, alltså det är något jag hade velat berätta för dig. Sa hon, och kollade ner litegrann.- Jaså? Vad är det för något? Sa jag ivrigt.- Jo, vi har planerat det här ganska länge. Men vi har inte berättat något för er båda ännu. Och det är såhär, att jag och Pattie är ju väldigt bra vänner. Och vi tycker att du och Justin borde bli det med. Och nu är det såhär att vi har bokat en resa till Hawaii för oss allihopa i två veckor. Sa hon och tittade på mig och log lite smått.
____________________________________________________________________________

Jag blev genast lite till mig, jag menar det skulle ju vart kul & så men jag hade ju trots allt haft lite känslor för honom och jag vet inte hur det kommer bli.
Tänk om jag blir stört kär i han?!
Det får jag verkligen inte bli, tänkte jag för mig själv.
Jag kände att mamma kollade lite konstigt på mig, så jag frågade,
- Vad är det?
- Nej , jag undrade bara vad du tycker om detta?
- Vad jag tycker? njaa.. måste jag följa med?
- Nej det måste du väl inte men tyckte bara det skulle vart kul.
- Kan jag fundera på det?
- Det är det som är grejen, vi ska åka om ungefär en vecka, så isåfall får du senast ge besked på torsdag!
- Ja okej, det ska jag göra!
Jag fortsatte sedan att packa upp resten av grejerna...

Jag hade precis borstat tänderna så nu ville jag bara gå och lägga mig men när jag var halv vägs i säng kom mamma in och sa,
- Förlåt om jag stör gubben, men tänkte bara berätta att vi åker till Hawaii nästa vecka.
- Bara du och jag? eller vilka är vi?
- Du vet Selenas mamma Mandy? Jag är ju jätte bra kompis med henne så vi tänkte att alla vi fyra kunde åka, alltså du, jag, Mandy & Selena.
- Ah vad kul.
- Det tycker jag med, men nu ska jag inte störa mer, sov så gott älskling!
- God natt mamma!
Jag la huvudet på kudden sedan dröjde det inte länge tills jag somnade.

Nästa dag
Jag vaknade av att mamma puttade på mig och sa,
- Justin vakna, frukosten stänger om 10 minuter.
Jag svarade lite sömnligt och irriterat, 
- jaja, jag kommer.

Jag gick upp från sängen sedan tog jag fram ett par svarta byxor och en vit T-shirt med något tryck på.
Jag satte på mig det fort sedan styla jag håret lite sedan sprang jag ner till frukosten, när jag skulle börja ta mat såg jag Selena komma in genom dörren, jag fixade genast till mitt hår lite.
Hon kom fram till mig och sa,
- God morgon Justin!
- God morgon på dig med!
- Haha du ser verkligen trött ut, lustigt att jag alltid träffar dig när du är trött...
- Haha dålig tajming, chansar jag på. Förresten vi åker ju till Hawaii nästa vecka?
- Ja eller jag vet inte om jag ska åka med.
- Varför inte?
- Jag vet inte, får se.
- Jag hoppas iallafall att du följer med, men måste äta nu, så vi ses väl senare?
- Gör du så och ja det gör vi säkert.

Selena gick sin väg och jag gick och satte mig vid ett bord och började äta.
Jag var inte alls hungrig men jag åt ändå eftersom jag måste för att orka.
När jag hade ätit upp, gick jag direkt upp till mitt rum.
Påvägen upp stötte jag på ett fan, fanet kollade på mig och såg att jag var trött så hon frågade,
- Mår du bra?
Jag började skratta lite eftersom det lätt lite konstigt sedan sa jag,
- Ja jag mår bra, bara lite trött, hur mår du själv?
- Hur jag mår? VAD TROR DU? jag pratar ju med min största idol.
- Jaha vem är din största idol då? skojade jag.
- DUUUU!
Jag log mot henne och sa,
- Då är du mitt största fan!
Jag kunde se hur glad hon blev när jag sa det, jag älskar verkligen att göra mina fans glada.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: