Be Mine Forever - Chapter 2

Datum: 2012-06-04 Tid: 22:02:04 Kategori: Be Mine Forever


 

Jag vaknade av att jag hörde hög musik och en massa flin. Jag öppnade ögonen och tittade mig omkring. I sovrummet fanns inte Jonas. Jag ställde mig upp och drog på mig kläder. På golvet fanns de en massa öl burkar överallt från igår kväll. Jag öppnade dörren till vardags rummet och där satt Jonas och hans kompisar. Men denna gången fanns inte bara hans kaxiga kompisar utan där fanns också några tjejer och dansade tätt intill killarna. Jag tittade äckligt på Jonas som satt på soffan och hånglade för fullt med en tjej som mest satt och flinade. Detta var jag egentligen van vid. Sånt hände väldigt ofta, och jag kan till och med svära på att han hade en massa tjejer ute på kvällarna då han festade. Jag stod vid dörr öppningen och tittade på Jonas med en äcklig blick. Efter en stund slutade de hångla och han tittade ilsket upp på mig. - "Vad fan tittar du på din jävla hora?". Innan jag hann svara började tjejen som satt och hånglade med Jonas flina högt. Jag tittade på henne med en arg blick men vände tillbaks blicken till Jonas igen och sedan svarade jag - "På dig och din äckliga subban som sitter och hånglar för fullt framför ögonen på mig." Det kom bara ut från min mun. Jag vågade inte säga emot men jag visste inte vad som fick mig att göra det nu. Innan jag ens han blinka kände jag en hård smäll på den högra kinden. Jag som inte var beredd ramlade på golvet och kände hur svulen kinden blev. Jag tittade upp på Jonas som tittade in i mina ögon med röda ögon som fick mig att darra. Han sa inget. Men efter bara några sekunder sprakade han mig hårt i magen och spottade på mig. Jag kramade om magen och kände hur tårarna började rinna. Utan att säga ett ord sprang jag till badrummet där jag stängde in mig och satte mig på toalett stolen. Jag drog upp tröjan och såg på alla blå märken som jag hade efter alla gången Jonas hade sparkat på mig. Jag ställde mig upp och såg på mig i spegeln. Min kind som var svulen hade blivit ännu svulnare än vad den var. Ögonen var svulna, och röda av all gråt. Jag tvättade ansiktet och sedan satte mig ner på toalett stolen igen. Jag tittade in i den vita väggen. Tankarna for omkring. Var det verkligen meningen att jag skulle leva? Leva tillsammans med Jonas resten av livet. Det skulle aldrig finnas någon som skulle kunna hjälpa mig ifrån denna mardrömmen. Inte någon alls.. inte ens polisen skulle kunna hjälpa mig ifrån Jonas. Jonas hade redan sina kontakter som hade ögonen på mig. Var än jag befann mig fanns de människor som kände Jonas. Tårarna rann nu igen. Jag höll munnen för att inte börja skrika av rädsla. Varför hände allt detta mig, och var jag värd detta liv? Den frågan hade jag ställt mig själv flera hundra gånger om dagen, men aldrig fått svar.

Jag satt på toaletten i flera timmar. Jag hörde hur musiken dunkade i högtalarna och hur de skrek. Hur glass gick sönder och hur mycket de skrattade. Men aldrig vågade jag öppna dörren för att gå in. Plötsligt hör jag hur någon hastigt bankar på badrums dörren. - "Men va fan, öppna!" Jag gick med sakta steg och öppnade dörren. Mitt hjärta slog säkert snabbare än vad det kunde. Han puttade till mig och jag föll nästan omkull men hittade balansen snabbt igen. - "Nämen Samantha, det var ju ett tag sedan!" sa han med en mörk röst. Han vände sig och stängde låset. Sedan tittade han in i mina ögon. - "Har du gråtit raring? Du vet att du alltid kan prata med mig." Jag svalde hårt och backade. Han kom närmare för varje steg jag gick bakåt. Till sist gick de inte att backa mer. - "Varför är du så rädd? Jag bits inte, bara när de behövs." Jag svalde ännu en gång och kände hur det brändes bakom ögonen. - "Filiph.. släpp mig. Snälla." Sa jag med en darrande röst. Han tog upp min tröja och smekta min mage. Jag darrade, och försökte undgå att gråta. Han närmade sig mitt ansikte och kysste min nacke. Den andra handen närmade sig midjan och åkte längre ner. När jag precis tänkte öppna munnen för att skrika höll han för min mun så att jag inte kunde skrika. - "Shh. Hålkäften! Du kommer ingenstans genom att skrika. Gör som jag säger annars ångrar du dig." Jag höll tyst. Jag visste vad han menade. Och de skulle jag ångra, det vet jag. Ingen skulle komma nära min familj, ingen.

När Filiph precis skulle klä av mig, började jag höra hur något smällde till och där stod Jonas med sina is blåa ögon och tittade ilsket på Filliph. - "Vad fan håller du på med din jävla idiot?!" Skrek han till på Filliph. Jag sa inget, tittade inte på något. De enda som fanns i mina tankar var att detta skulle leda till ett större problem än vad det var. Jag tittade upp och såg hur Jonas närmades Filliph och gav honom en örfil, och boxade honom hårt i magen. Fillph som ramlade omkull tog sig upp på benen igen och slog till honom också. Jag satte på mig linnet som Filliph hade dragit av och tittade på Jonas och Filliph. Jag såg hur Jonas nästan slagit ihjäl Filliph, hans tänder var blodiga och han hade redan fått näs blödning. De andra killarna som nämligen skulle föreställt Jonas polare blandade sig inte, de vågade inte. Tjejerna som också hade varit där tittade förvånat på när de slogs. Filliph slutade slås, han hade inte fler krafter. Istället försökte han ställa sig upp och springa därifrån. Och egentligen tyckte jag inte synd om Jonas eller om Filliph de båda var idioter. Filliph hade precis fått balansen och ställt sig upp när Jonas slog till honom och boxade han rakt i ansiktet. - "Du rör inte min tjej igen din jävla skitstövel! " Skrek han rakt in i ansiktet på honom. Filliph hade ingen kraft kvar alls. Jonas ställde sig upp och tittade sedan på mig. - "Och vad håller du på med din jävla hora! Går du runt med killar i smyg eller?" Plötsligt gav han mig en örfil igen och gick därifrån. Filliph sprang därifrån och ut från Jonas lilla lägenhet. Jag tittade mig omkring. Toaletten var full med massa blod. Jag sprang därifrån med ena handen tryck mot kinden som Jonas precis hade smällt till. Utan att tittade på de andra som var där, sprang jag in till sov rummet och bröt ihop..

------------------------------------------------------------------------------------

Okeeej, nu är kapitel 2 äntligen klar! Vill också tacka för de fina kommentarer jag har fått ifrån er! :')
Och sen måste jag erkänna att jag är väldigt lat och inte orkar läsa igenom allt igen. Så det kan finnas nåra stavfel eller så, hoppas inte ni har så mycket emot de? Aja, läs och kommentera vad ni tycker om novellen och skriv gärna några förslag som jag kanske sen ska få hjälp av er! :)

 


Postat av: Josse

Hej! Jag har en tävling på min blogg där jag lottar ut ett presentkort på 100:- från JojjoDesign! Du kan alltså vara med och tävla om en gratis bloggdesign, header, kodning, skyltar, ikoner och mycket mer! :)

JojjoDesign gör ursnygga designer och har erfarenhet av det! :)

Vill du vara med i tävlingen? Läs mer här: http://selenagoomezz.blogg.se/2012/june/tavling-i-samarbete-med-jojjodesign.html#comment

2012-06-06 @ 16:25:31
URL: http://selenagoomezz.blogg.se/
Postat av: Beliebers !

Snygg blogg! :)

2012-06-07 @ 18:37:15
URL: http://followkidrauhl.blogg.se/
Postat av: Anonym

grym, när kommer justin? :)

2012-06-07 @ 18:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: