The One I Can't Live Without - Chapter 1

Datum: 2012-02-27 Tid: 00:39:37 Kategori: The One I Can't Live Without



- Fy vad bra du var där ute ikväll, Justin! Skriker mamma och ler snällt åt mig.
- Tack mamma, kände mig faktiskt grymt bra idag. Sa jag och motsvarade hennes leende med ett leende tillbaka.

Jag går och sätter mig i soffan och pustar ut och klunkar i mig lite vatten. Känner att mamma sätter sig bredvid mig och håller om mig. Samtidigt som jag känner att ögonlocken blir allt tyngre och tyngre. Men mamma knuffar till mig litegrann så jag vaknar till.
- Du får inte somna nu, gå och fixa dig istället så åker vi till hotellet.
Sa mamma och kliver upp och går mot dörren.
Jag kliver upp och sträcker lite lätt på mig och går och hämtar mina saker. Tar på mig jackan och går till dörren
jag med. Vi går ut och där står limousinen, vi går till den och hoppar in. Och den kör raka vägen mot hotellet.

- Men gud, varför är det så mycket folk här? Tänkte jag för mig själv. Dom hade ju faktiskt sagt att det inte var någon som visste att jag skulle komma hit.

Plötsligt hör vi alla hur dom börjar skrika där ute. "JUSTIN, JUSTIN, JUSTIN, JUSTIN!!"
- Ja just ja. Glömde att Justin Bieber även skulle bo här samtidigt som dig. Sa hotellägaren.
Justin Bieber?! Vad ska han göra här? Har haft en liten chrush på honom sedan första gången jag såg honom. Vilket var ett tag sedan. Men ska nog sluta tänka på det... För vi är ju ändå vänner.. bekanta kanske.

- Sa ni inte att det inte var någon som visste att jag skulle komma? Sa jag till mamma och hotellägaren.
- Miss Gomez. Jag lovar vi har inte berättat för någon att du ska komma. Jag vet faktiskt inte varför dom är här.

 

 Jag hör hur fansen utanför börjar skrika ännu mer, antar att han klev ut ur bilen just. För där kommer han, in genom dörren och ser väldigt trött och sliten ut. Han kollar upp, och får syn på mig. Han kollar på mig och börjar sedan le jätte stort. Han börjar gå mot mig.
- Selena, vad roligt att se dig. Är du också här? Sa han och kramade mig.
- Haha, Detsamma. Jo jag har konsert här både imorgon och i övermorgon. Svarade jag och kramade honom tillbaka.
- Åh vad roligt. Jag har också konsert imorgon. Hade en idag också. Kommer somsagt från den nu. Men nu måste jag till hotellrummet, är jätte trött. Vi ses väl, antar jag. Godnatt! Sa han och log med sitt söta leende.
- Jaha okej, gå du så ses vi. Godnatt!

Han gav mig ett sista leende och vände sig om och gick. Pattie vinkade till mig och log och gick iväg efter Justin. Jag vände mig om mot mamma som redan hade börjat hämta grejerna från limousinen. Hon kom in med dom sista väskorna och vi gick mot hissen.

Väl inne på rummet så börjar jag packa upp alla mina grejer. Sätter in kläderna som jag köpte innan jag kom hit i garderoberna och fixar litegrann. Mamma kommer in i rummet och sätter sig på min säng.
Hon kollar på mig och ler.


- Är det något du vill, mamma? Frågar jag.
- Jo, alltså det är något jag hade velat berätta för dig. Sa hon, och kollade ner litegrann.- Jaså? Vad är det för något? Sa jag ivrigt.- Jo, vi har planerat det här ganska länge. Men vi har inte berättat något för er båda ännu. Och det är såhär, att jag och Pattie är ju väldigt bra vänner. Och vi tycker att du och Justin borde bli det med. Och nu är det såhär att vi har bokat en resa till Hawaii för oss allihopa i två veckor. Sa hon och tittade på mig och log lite smått.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: